Inscrie gratuit afacerea ta pe lista firme – Linkweb.ro

Cum sa faci afacerea sa functioneze fara tine?

Daca sunteti proprietarul unei afaceri mici, este esential sa planificati ce se va intampla in ziua in care din varii motive nu veti putea ajunge la firma – poate fi vorba despre o boala brusca, o urgenta familiala sau o problema serioasa.

Proprietarii de afaceri profitabile se folosesc de asigurari speciale de business pentru a se proteja impotriva riscurilor obisnuite, dar sunt antreprenori care gandesc ca este util sa puna lucrurile la punct pentru ca activitatea sa functioneze fara prezenta lor.

Pentru a evita scenariile dramatice, urmati acesti pasi atunci cand absentati de la birou.

  1. Alegeti un angajat de incredere care poate prelua controlul si responsabilitatile importante. Acesta este primul pas: sa identificati si sa numiti un membru al echipei care ar putea sa preia cu usurinta si sa aiba grija de afacerea dumneavoastra, in zilele in care lipsiti. Aceasta persoana trebuie sa fie la curent cu procedurile si operatiunile dumneavoastra, fara ca dumneavoastra sa simtiti teama ca ar putea sa va fure ideile, datele sau informatiile importante. Pentru ca totul sa fie in siguranta, puteti solicita acestui angajat sa semneze un document de confidentialitate (sau de neconcurenta) inainte de a-i impartasi secretele afacerii.
  2. Creati un plan scris pentru operatiunile de afaceri. Faceti proceduri clare si detaliate pentru angajatul pe care l-ati ales sa va preia sarcinile in caz de urgenta. O modalitate de a va asigura ca nu uitati nimic din vedere este sa completati procedura pe masura ce afacerea se deruleaza pe parcursul unei zile, saptamani sau luni.
  3. Introduceti proceduri de notificare. Puneti in contact persoana responsabila de la firma cu o persoana personala pentru contact de urgenta – poate fi sot/ sotie, parinte sau alta ruda. Oferiti persoanei respective instructiuni clare cu privire la odul de contactare a angajatului desemnat in caz ca nu va prezentati la firma.
  4. Exersati acest plan pentru cateva saptamani. Exercitiul este important pentru ca va permite sa vedeti ce functioneaza si ce nu; ce trebuie schimbati. Angajatul desemnat poate sa probeze cheile, codurile de securitate si alte instrumente necesare operarii si accesarii afacerii. Puteti testa planul atunci cand plecati din oras pentru cateva zile. Anuntati angajatii sa notifice orice problema atunci cand va intoarceti. Daca exista un plan pe care nu-l practicati si nu nu-l puneti in aplicare, nu veti sti niciodata daca functioneaza sau nu.

Acest plan poate fi revizuit periodic. Important este sa puteti sa va desprindeti de firma, iar activitatea sa se desfasoare in conditii bune chiar si in lipsa dumneavoastra.

Doriti o vizibilitate mai buna pentru firma dumneavoastra. Inscrieti-o in lista firme pe linkweb.ro sau publicat gratuit aici un articol despre experienta dumneavoastra antreprenoriala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *